Algemene voorwaarden

Algemene verkoops- en aannemingsvoorwaarden van De Hondt NV

ALGEMENE VERKOOPS –EN LEVERINGSVOORWAARDEN

Onze offerten, verkopen en leveringen worden gedaan aanonderstaande

algemene voorwaarden. Deze zijn aanzien als gekend enaangenomen door de

koper of door de persoon die ons opdracht geeft om werkenuit te voeren: dewelke

hierna genoemd wordt als klant”.

Offerten – bestelbonnen

1. Onze prijzen zijn steeds nettoprijzen, exclusiefbelastingen

2. Het reinigen van de geplaatste ramen, beglazing en heteventueel kuisen

van de leefruimten, traphal of lift is ten laste van deklant

3. De leverings- en of uitvoeringstermijnen worden enkel bijwijze van

inlichting verstrekt en zijn derhalve niet bindend tenzijaldus uitdrukkelijk

tussen partijen overeengekomen. Vertraging in de uitvoeringkan nooit

aanleiding zijn tot boete, schadevergoeding of ontbindingvan de

overeenkomst. De verkoper doet alle redelijke inspanningenom de

goederen te leveren binnen de termijn vermeld in deovereenkomst. Indien

de verkoper een vertraging in de levering van de goederenverwacht wordt

de klant hier onverwijld van in kennis gesteld. De verkoperzal vervolgens

in samenspraak met de klant tot een overeenkomst komen metbetrekking

tot de gepaste maatregelen. De voorziene uitvoerings- ofleveringstermijn

wordt opgeschort of verlengd ingevolge overmacht (bv. vorst,slecht weer

en bevoorradingsproblemen…)

De verkoper zal te allen tijde de prijzen eenzijdig kunnenaanpassen in

functie van substantiële wijziging van de grondstofprijzenof andere kosten

met betrekking tot de uitvoering van de werken.

4. Na het ondertekenen van een offerte, aanvaardt deopdrachtgever dat de

opdrachtnemer gerechtigd is om de overeengekomen prijs teverhogen

indien de prijsverhoging te wijten is aan objectieveomstandigheden buiten

de wil om van de opdrachtnemer. Het kan dan gaan omprijsstijgingen van

materialen, grondstoffen, lonen, sociale lasten,leveringskosten,

belastingen en accijnzen, etc. Deze lijst van objectieveomstandigheden is

niet exhaustief en geldt bij wijze van voorbeeld.

5. Onvoorziene meerwerken voortspruitend uit eenkonstruktiefout die zou

optreden bij de montage of de juiste opmeting wordtverrekend, in daguren

plus de eventuele materialen

Nieuwbouwwerken

6. De opmetingen gebeuren pas na plaatsing van de dorpels

7. De klant draagt de volle verantwoordelijkheid voorafmetingen

medegedeeld door hemzelf, en/of de aannemer en/of derden.

8. De klant zal een aansluiting 220V ter beschikkingstellen.

Renovatiewerken

9. De klant zal de te renoveren elementen vrij maken enzorgen voor

voldoende werkruimte, alsook de in de omgeving zijnde licht

beschadigbare voorwerpen goed afdekken of verwijderen.

10. Eventuele beschadigingen aan materialen of voorwerpenalsook aan het

plak-of schilderwerk, vallen nooit ten onzen laste.

11. Indien wij tabletten of dorpels moeten herplaatsen en/ofuitnemen, gebeurt

dit op risico van de klant.

Annulatie van een bestelling

12. Bij annulatie van een bestelling wordt eenadministratieve

schadevergoeding aangerekend van 125 €, te verhogen met dewaarde

van de eventueel op maat bestelde materialen (bvb beglazing)alsook de

waarde van de reeds uitgevoerde werken en taksen.

Waarborgen

13. Onze verantwoordelijkheid inzake waarborg is uiterstbeperkt tot het

herstellen of vervangen van de materialen, waarvan hetslecht functioneren

het gevolg is van een door ons erkende materiaal- fabricage-of

plaatsingsfout.

14. Alle eventuele fabrieksgaranties worden gewoondoorgegeven.

Betalingen

15. Alle rekeningen dienen uiterlijk binnen de 14 dagencontant betaald te

worden ; netto, op de zetel van ons bedrijf, bij middel vanoverschrijving,

alle kosten ten laste van de koper.

16. In geval van niet betaling van een rekening binnen deacht dagen na het

sturen van een aanmaning per aangetekende zending, zal dehoofdsom

der rekening, rechtens verhoogd worden met 15% en deinteresten tegen

de overeengekomen rentevoet van 13% zullen verschuldigd zijnvanaf de

vervaldag van de rekening, zonder dat hiervoor een aanmaningnodig zij.

17. De geleverde en/of geplaatste goederen blijven integraalonze eigendom

zolang ze niet volledig betaald zijn. In geval vanvertraging van betaling,

behouden wij ons het recht voor de werken stil te leggenen/of eventueel

de geplaatste elementen terug te nemen. De koper geeft onshiertoe

formeel en onvoorwaardelijk vrijheid van handelen

18. De klant mag niets van zijn betaling inhouden alswaarborgsom.

Algemeenheden

19. Eventuele klachten dienen schriftelijk te worden gedaanbinnen 24 uur na

plaatsing/levering. Mondelinge of telefonische klachtenkomen niet in

aanmerking.

20. Mondelinge of niet door de zaakvoerder ondertekendeverbintenissen

gedaan door onze afgevaardigden zijn nooit geldig.

21. Eventuele betwistingen kunnen enkel en alleen beslechtworden door de

rechtbanken van Brussel hetgeen de klant aanvaardt.

22. Wij aanvaarden geen andersluidende algemene voorwaardenbedongen

op brieven of andere bescheiden van onze klanten.

23. Bij het afsluiten van de overeenkomst geeft de Klantzijn onherroepelijke

toestemming, zonder enige geografische of temporelebeperking, aan de

Onderneming om gebruik te maken van foto’s van zijn/haarwoning, en in

het bijzonder om deze (geheel of gedeeltelijk) tedupliceren, verdelen en

beschikbaar maken voor het publiek, in bewerkte ofniet-bewerkte vorm, ten

behoeve van public relations, marketing en reclame.

Deze toestemmingsverklaring en het verlenen vangebruiksrechten hebben

betrekking op alle vormen waarin het Materiaal zal wordengebruikt, in het

bijzonder ondernemingspublicaties (inclusief reclame,digitale media,

interactieve media), alle online media, zoals het internet(websites, sociale

media platformen), presentaties op evenementen en beurzen,het gebruik

op verkooppunten/klantencentra, ongeacht de gebruiktetechnologie.

 

 

MODELFORMULIER VOOR HERROEPING

Aan NV De Hondt,
met maatschappelijke zetel te 1850 Grimbergen, Gerselarendries 27
ondernemingsnummer 0446 769 132, telefoonnr.: 02 253 20 25, email info@dehondtnv.be

Ik/wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen(*) /de levering van de volgende dienst(*) , zoals omschreven in de offerte/bestelbon met nr. ……   herroep/herroepen (*).
………………………………………………………………………………………………………………

Deze overeenkomst werd ondertekend op …………… te …………………. en betrof de verkoop van de volgende goederen(*) /de levering van de volgende dienst(*) ten belope van …. Euro.

Naam/namen Consument(en): ……………………………,  Adres: …………………………………….,  Datum: ………………
Handtekening

(*) doorhalen wat niet van toepassing is